ΕυριπίδηΜήδειααπό το Θεατρικό Όμιλο
ΕρμιονίδαςΣάββατο 21 Σεπτεμβρίου
2019ώρα
21.00στο
ΘέατροΟ
Θεατρικός Όμιλος Ερμιονίδας, παρουσιάζει τη Μήδεια του
Ευριπίδη, σε μετάφραση Κώστα Γεωργούσοπουλου, στο
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Η παράσταση, μετά τη
μεγάλη επιτυχία που σημείωσε τον περασμένο Αύγουστο στην Ερμιονίδα
ανεβαίνει για μία και μοναδική παράσταση, το Σάββατο 21
Σεπτεμβρίου 2019 και ώρα
21.00Η
Μήδεια είναι η φετινή παραγωγή του Θ.Ο.Ε. Αρχαίας
τραγωδίας και συνιστά την έβδομη, συστηματική και σε ετήσια βάση,
απόπειρα ενασχόλησης του Ομίλου μας με το αρχαίο
δράμα.Ο
Θεατρικός Όμιλος Ερμιονίδας ανανέωσε και φέτος τη συνάντηση του με το
αρχαίο δράμα, αντιμετωπίζοντάς το με δέος και σεβασμό.Αφέθηκε στα χέρια
ικανών και καταξιωμένων επαγγελματιών, προσδοκώντας στο πλέον άρτιο
αποτέλεσμα.Φέτος
τη σκηνοθεσία και την προσαρμογή του κειμένου ανέλαβε ο
Κωνσταντίνος Πασσάς, την κινησιολογία η
Μαργαρίτα Τρίκκα, το φωτισμό και τον ήχο επιμελήθηκε ο
Ίων Ξυπολιάς, τη μουσική Χρήστος
Δρούζας, ενώ μουσικός επί σκηνής ο επίσης συμπατριώτης μας
Δημήτρης
Σκούρτης.Σημείωμα
του
Σκηνοθέτη:Με
χαρά και ευθύνη αποδέχτηκα την πρόταση του Θεατρικού Ομίλου Ερμιονίδας
να σκηνοθετήσω τη “Μήδεια” του Ευριπίδη. Είχε προηγηθεί την προηγούμενη
χρονιά η συμμετοχή μου ως ηθοποιός, στο πολύ οργανωμένο φεστιβάλ
Ερμηνείες στην Ερμιονίδα με την παράσταση «Διγενής Ακρίτης, στα όρια» σε
σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη και είχα ήδη πάρει μια γεύση από
τον υπέροχο αυτό θεατρικό χώρο Artiki, την αγάπη των ανθρώπων εδώ για
το θέατρο και την συγκινητική φιλοξενία
τους.Η
“Μήδεια” είναι ίσως η πιο συνταρακτική τραγωδία του
Ευριπίδη,. Πραγματεύεται διαχρονικές έννοιες όπως ο έρωτας και μέχρι που
μπορεί να φτάσει κανείς για την εκπλήρωσή του, ο γάμος και η προδοσία, η
θέση της γυναίκας,
οδιαχωρισμός του
Έλληνα από τον ξένο- “βάρβαρο”, το δέλεαρ της εξουσίας, η εκδίκηση, που
μπορεί να φτάσει μέχρι την παιδοκτονία. Και είναι μια
τραγωδία που έχει ανέβει σε όλα τα μήκη και πλάτη του
πλανήτη.Στη δική
μας ανάγνωση θέλησα να επικεντρωθώ σε ένα σημαντικό εύρημα
χωρίς να αποδυναμώσω την αξία και δύναμη των αρχετυπικών προσώπων-ηρώων
και των σχέσεών τους. Το γαμήλιο τραπέζι του Ιάσονα και της
Γλαύκης καταλήγει σταδιακά σε τραγωδία. Εξ ου και η
πολυμορφική χρήση του τραπεζιού που δεσπόζει σε όλη την παράσταση και
δημιουργεί ένα ποικίλο σκηνογραφικό, συμβολικό, συναισθηματικό σύμπαν με
αποκορύφωμα την φυγή της “Μήδειας” με το άρμα του Ήλιου. Θέλησα να κάνω
αναφορές στον δυτικό κόσμο και τον κόσμο της ανατολής και στη συσχέτισή
τους. Να υπογραμμίσω την ανάγκη του χορού, των Κορίνθιων
γυναικών-καλεσμένων στο γάμο, να διατηρήσουν την τάξη, τους θεσμούς και
την ισορροπία αλλά και να συμμαχήσουν με την προδομένη
“Μήδεια”. Όταν όμως η κατάσταση ξεφεύγει εκτός ορίων, ο ίδιος ο χορός
είναι αυτός που θα ανατρέψει αυτήν την «ισορροπία», καθώς γίνεται ένα
συναισθηματικό συντρίμμι που θα το αποτυπώσει και στο χώρο που
τον περιβάλει, διαλύοντας όποια γεωμετρία ή συμμετρία που
μέχρι πρότινος
τηρούσε.Θέλω να
ευχαριστήσω όλους τους ερασιτέχνες ηθοποιούς που με αυταπάρνηση με
ακολούθησαν σΆ αυτό το απαιτητικό ταξίδι, τους σημαντικούς συνεργάτες
μου Κώστα Γεωργουσόπουλο (Μετάφραση), Μαργαρίτα Τρίκκα
(Κινησιολογία), Χρήστο Δρούζα (Μουσική σύνθεση,) Δημήτρη Σκούρτη
(Μουσικό επί σκηνής), Ίωνα Ξυπολιά (Σχεδιασμός φωτισμού) και τον πρόεδρο
του ΘΟΕ Δημήτρη Σίδερη για την εμπιστοσύνη και την συνολική
στήριξη.Τέλος
προσκαλώ το κοινό να έρθει να παρακολουθήσει και να απολαύσει μια
διαφορετική, σπαρακτική, σύγχρονη Μήδεια και να επιβραβεύσει τον
τεράστιο μόχθο όλων των συντελεστών, που θέλω να πιστεύω ότι
αποτυπώνεται στην παράστασή μας, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτό
το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε σε λιγότερο από ένα μήνα εντατικής
δουλειάς.Κωνσταντίνος
ΠασσάςΗ
τραγωδία ανέβηκε στη θερινή σκηνή του Πολυχώρου Πολιτισμού ARTίκι
“Μαράικε Ηλιού Ντε Κόνινγκ”, στο Κρανίδι Ερμιονίδας, ως μεταφεστιβαλική
εκδήλωση στο πλαίσιο του ετήσιου (6ου) Φεστιβάλ Θεάτρου “Ερμηνείες στην
Ερμιονίδα” που επιμελείται ο διακεκριμένος καθηγητής και κριτικός
θεάτρου Κώστας
Γεωργουσόπουλος.ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣΜετάφραση:
Κώστας
ΓεωργουσόπουλοςΣκηνοθεσία-Προσαρμογή:
Κωνσταντίνος
ΠασσάςΚινησιολογία:
Μαργαρίτα
ΤρίκκαΜουσική:
Χρήστος
ΔρούζαςΜουσικός
επί σκηνής: Δημήτρης
ΣκούρτηςΦωτισμοί:
Ίων
ΞυπολιάςΔΙΑΝΟΜΗΤΡΟΦΟΣ:
Νάντια
ΚωστελένουΜΗΔΕΙΑ:
Μαρία
ΠαπαϊωάννουΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ:
Παντελής
ΤόδωρηςΚΡΕΟΝΤΑΣ:
Κώστας
ΠεντεδέκαςΙΑΣΟΝΑΣ:
Λουκάς
ΚούτραςΑΙΓΕΑΣ:
Partizio
NezeΑΓΓΕΛΟΣ:
Χρήστος
ΣπανόςΧΟΡΟΣ
ΓΥΝΑΙΚΩΝ (αλφαβητικά): Κική Αυλωνίτου-Πέλλα, Αργυρώ Μέξη-Κωστελένου,
Ιωάννα Μέξη, Γωγώ Μπινιάρη, Ελένη Ντάκου, Κατερίνα Πατεράκη, Γεωργία
Φλωράκη, Ειρήνη
ΦλωράκηΠΑΙΔΙΑ:
Δημήτρης Βάθης, Αλέξανδρος
ΜπίμπαςΟ Θ.Ο.Ε..
ευχαριστεί θερμά τους χορηγούς και τους υποστηρικτές της παράστασης της
Αθήνας για τη χορηγική συμμετοχή τους στην υλοποίηση της μεταφοράς της
παράστασης στη σκηνή του Ιδρύματος Μιχάλης
Κακογιάννης.Προβολή
και Επικοινωνία Παράστασης: Δανάη
ΣαλεπούλαΤΑΥΤΟΤΗΤΑΤΟΥ
ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ
ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣΟ
Θεατρικός Όμιλος Ερμιονίδας που φέτος συμπληρώνει 10 χρόνια συνεχούς
λειτουργίας, είναι το διάδοχο σχήμα της παλιάς ερασιτεχνικής Θεατρικής
Ομάδας που πριν από 30 χρόνια, στην περίοδο 1985-1992, έσπειρε τον πρώτο
σπόρο θεατρικού πολιτισμού στην περιοχή της Ερμιονίδας. Επανεμφανίστηκε
στον πολιτιστικό χάρτη της Ερμιονίδας το 2009, με την παράσταση των Α.
Γιαλαμά-Κ. Πρετεντέρη «Μιας Πεντάρας Νιάτα», αποσπώντας εγκωμιαστικά
σχόλια του
κοινού.Στόχος
του Θ.Ο.Ε. είναι η ενασχόληση με κάθε μορφής καλλιτεχνική δημιουργία,
κυρίως όμως η καλλιέργεια της τέχνης του θεάτρου, που αποτελεί τη
συνισταμένη όλων των
τεχνών.Η πλούσια
δραστηριότητά του και το ταλέντο των μελών του έχουν συγκεντρώσει
πολλές φορές τα φώτα της δημοσιότητας και η καλή του φήμη έχει ξεπεράσει
προ πολλού τα όρια του νομού
Αργολίδας.Το
Φεβρουάριο 2018 συμμετείχε στο 2ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού
Θεάτρου στο Ηράκλειο Κρήτης με το έργο του Φ. Γκαρθία Λόρκα «Το Σπίτι
της Μπερνάρντα Άλμπα», αποσπώντας τρία βραβεία (κοινού καλύτερης
παράστασης – επιτροπής καλύτερης παράστασης – ενδυματολογίας) και έπαινο
ερμηνείας για τον πρωταγωνιστικό
ρόλο.